Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce rámu lehokola
Gayer, Tomáš ; Maňas, Pavel (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem nového modelu tříkolky pro malosériovou výrobu. Práce popisuje konstrukční postup od návrhu jednotlivých dílů a samotného rámu v CAD systému Autodesk Inventor, po vytvoření kompletní výkresové dokumentace. Další část práce se věnuje základní deformačně-napěťové analýze užitím metody konečných prvků v systému ANSYS Workbench a určením okrajových podmínek pro tuto analýzu. V závěru práce je provedena vizualizace tříkolky.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu lehokola.
Verner, Jan ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Práce obsahuje deformační, napjatostní a bezpečnostní analýzu rámu lehokola firmy AZUB. Po seznámení s historií, definicí prutu, prutovými předpoklady a vytvoření výpočtového modelu rámu, se přešlo k samotnému řešení problému. Byly kontrolovány 3 zátěžné stavy - klid / rovnoměrná jízda, brzdění a šlapání. Třetí stav byl podroben hlubší analýze. Řešen byl i průhyb rámu v jednom zvoleném místě pro všechny stavy. Spočteny byly VVÚ, redukované napětí a bezpečnost. Pro první stav proběhlo srovnání s MKP. Byl také vytvořen program v jazyce MATLAB, zvládající výpočet uživatelem zvolené geometri e rámu a zatížení.
Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy opatření na zvýšení její úrovně
Bičan, Jan ; Hebeda, Petr (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se týká analýzy spokojenosti zákazníků. Konkrétně se jedná o spokojenost zákazníků firmy AZUB bike s lehokoly této značky. Zároveň na základě zjištěných údajů jde o stanovení návrhů na zvýšení spokojenosti zákazníků.
Napěťová, deformační a pevnostní analýza přední nápravy lehokola
Valenda, Jakub ; Gayer, Tomáš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na posouzení napjatosti a bezpečnosti přední nápravy lehokola pomocí přístupu prosté pružnosti. Výpočet je omezen na tři varianty, které se liší způsobem zatížení rámu. Jako výpočtový model nápravy je použit prut se dvěma přímými a jedním zakřiveným úsekem. Dominantní namáhání je uvažováno na ohyb a krut. V závěru se pro jednotlivé zátěžné stavy zhodnocuje průběh napětí po délce prutu, bezpečnost v kritickém místě a deformace v místě silového působení na nápravu. Pro analytický výpočet jsem použil software Matlab. Pomocné nákresy byly ztvárněny v AutoCAD a Autodesk Inventor.
Design lehokola
Sazima, Ondřej ; Lehocký, Peter (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je design lehokola. Lehokolo je řešeno jako tříkolka s částečně otevřenou kapotáží. Cílem bylo navrhnout funkční a nadčasový design s použitím moderních technologií. Bylo navrhnuto lehokolo s kapotou a systémem naklánění do zatáček a inovativním řešením řízení, ulehčující nastupování a vystupování. Práce byla řešena po designérské, technické, ergonomické stránce a součástí jsou také další aspekty designérského návrhu.
Napjatostní, deformační a spolehlivostní analýza přední kompozitní nápravy lehokola
Ondrejka, Jan ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu kompozitní nápravy lehokola – tříkolky firmy AZUB pro analýzu deformačně napěťových stavů. Diplomová práce se skládá ze čtyř částí. První část obsahuje seznámení s nabídkou celoodpružených tříkolek nejznámějších výrobců. Dále obsahuje pojednání o kompozitních materiálech, které tvoří hlavní prvek odpružení firmy AZUB a popis přední nápravy téže firmy. V druhé části je podrobně zpracován výpočtový model sloužící k analýze deformačně napěťových stavů pro tři zvolené zátěžné stavy. Je diskutován vliv některých parametrů materíálu a geometrie na chování nápravy s cílem vybrání vhodné varianty odpružení. Třetí část se zabývá výrobou prototypu přední nápravy a zkouškami, které slouží ke zjištění vstupních dat do numerického výpočtu a k verifikaci výsledků výpočtového modelu. Úpravy a změny vedoucí k výrobě druhého prototypu jsou obsahem poslední části. Na základě těchto zkušeností jsou pak formulována doporučení pro budoucí vývoj výpočtového modelu odpružené nápravy i samotného odpružení přední nápravy lehokola.
Návrh rámu HPV
Šmak, Petr ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem rámu vozidla poháněného lidskou silou (HPV). Vlastnímu návrhu předchází široká analýza dané problematiky. Práce popisuje historický vývoj pozemní dopravy, zaměřený především na historii cyklistiky, jízdních kol a ostatních, méně rozšířených, vozidel poháněných lidskou silou. Uvedeny jsou přednosti a nedostatky dopravy lidí na těchto ekologických vozidlech, přehled nejrozšířenějších koncepcí, včetně výhod a nevýhod. Zvolena byla koncepce tříkolového vozidla, se dvěma řízenými koly vpředu a jedním poháněným kolem vzadu. Důraz je kladen na širokou použitelnost vozidla, ergonomii, jednoduchost rámu a možnost použití běžných cyklistických komponentů. Byl vytvořen 3D model rámu a sestavy vozidla, který byl pevnostně zkontrolován metodou MKP.
Lehokolo jako fenomen ve světě
Müller, Martin ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Lehokolo jako fenomén ve sv t . Cíle: Cílem této práce je zmapovat prost edí lehokol v zahrani ním m ítku, následn porovnat s prost edím v eské republice a rovn ž poukázat na nejv tší rozdíly obou skupin. Metody: V práci je uplatn na metoda kvantitativního sb ru dat. Sb r dat byl realizován primárn a to prost ednictvím polostrukturovaného dotazníku. Jako dopl ující byla použita metoda rozhovoru. Výsledky: Dle kvalifikovaného odhadu je na sv t 550 - 600 tisíc lehokolist . Nejzásadn jší rozdíly obou skupin spo ívají v následujících aspektech. Zahrani ní lehokolisté mají o 21,7 % mén lehokol vlastní konstrukce (2,5 %) oproti eským. 70 % zahrani ních jezdc se jízd na lehokole v nuje 2 - 3 krát týdn nebo každý den, u nás 36,4 %. 59,5 % zahrani ních jezdc uvádí jako hlavní d vod jízdy na lehokole zdravotní prevenci, u ech se jedná 33,3 % p ípad . Záv r: Výzkum odhalil zajímavé souvislosti mezi eskými i zahrani ními lehokolisty, ale zárove i n které rozdílnosti. Za nejzajímav jší považuji rozdílné vnímání samotného lehokola jako prost edku k upev ování zdraví. Další zkoumání by si jist zasloužilo hledání podrobn jších vztah mezi v kovým spektrem respondent (p edevším v seniorském v ku) a pravidelností pohybu. Také výzkum zam ený na zdravotní aspekty lehokol by byl zna ným p ínosem pro další rozvoj...
Lehokolo jako fenomén v cyklistice
Müller, Martin ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Lehokolo jako fenomén v cyklistice Cíle: Cílem této práce je zmapovat prostředí lehokol jakožto fenoménu v rámci České republiky. Metody: V práci je uplatněna metoda kvantitativního sběru dat. Výsledky: Dle kvalifikovaného odhadu je počet aktivních lehokolistů v České republice cca 500 - 600. Dotazníku se v rámci setkání lehokol účastnilo 66 respondentů, což odpovídá 60 % všech účastníků setkání. Vyhodnocením jsem došel k závěru, že na lehokolech jezdí nejčastěji muži ve věku 51 - 55 let. Při výběru lehokola upřednostňují konstrukční typ, který odpovídá krátkorozvorovému typu s vrchním typem řízení, pohonem zadního kola a vyšším posedem. Na lehokole jezdí 3 - 5 let, 1x týdně, nejčastěji sami. U účastníků převládá přátelská atmosféra, pravidelně se účastní setkání lehokol a nejsou aktivními závodníky. Nikdo z dotázaných se nepotýká s žádnými zdravotními problémy spojenými s jízdou na lehokole, naopak někteří využívají lehokolo jako kompenzační pomůcku. Nemají problémy s jízdou v silničním provozu. Největší výhodu oproti konvenčním jízdním kolům spatřují v pohodlném posedu. Za hlavní nevýhodu lehokola považují obtížnější výjezd do kopců, vyšší hmotnost a v neposlední řadě i cenu. Klíčová slova: lehokolo, lehociped, alternativní cyklistika
Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy opatření na zvýšení její úrovně
Bičan, Jan ; Hebeda, Petr (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se týká analýzy spokojenosti zákazníků. Konkrétně se jedná o spokojenost zákazníků firmy AZUB bike s lehokoly této značky. Zároveň na základě zjištěných údajů jde o stanovení návrhů na zvýšení spokojenosti zákazníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.